17.8.09

2 gadis dan layang-layang

lokasi : taman metropolitan, kepong
tarikh : 090809
insan : sarah dan asma

aritu aku teman asma pi maen lelayang dekat taman metropolitan. dah lama sangat dia mengidam. sian gak aku. maka, sebagai insan yang berhati murni. pi la teman. aku pun tak paham. nape mengidam maen layang-layang?. orang mengidam makan benda sedap. dia mengidam layang-layang. tsk. oh asma.. dari dulu sampai sekarang. ko tetap unik.

kami pun mula la ekspidisi mencari lelayang. ronda punya ronda. jumpa la kedai juai lelayang akhirnya. kami beli yang warna kuning. ada muka smiley. senang cket nak cari kalu hilang. sebab kami punya je warna kuning dan tersenyum. rm25. layan la. janji ada. jap tu. dua gadis pun lari-lari nak kasi lelayang tu terbang. aku dan asma rasa macam bengong je tapi takpe. yang penting. lelayang kami naik lagi tinggi dari orang sebelah punya. competitive sakan. hoho.

tak sampai 10 minit kemudian. aku dan asma dah busan. macam menyesal plak beli lelayang rm25 tu. dalam perjalanan pulang..

asma: anyone wanna buy my kite?

tapi haram takda orang nak. haha. disebabkan dah beli. aku suruh asma main dekat opis dia sampai dia rasa berbaloi rm25. masuk je dalam kereta. hujan. pheww. lega seyh. timing yang sangat cantik. lepas tu. asma hantar aku pulang uia terchenta. hipokrit. walau maen lelayang tak sampai 20 minit. aku dan asma dua-dua gembira kerna

asma - berjaya maen layang-layang
sarah - dapat jumpa kawan lama setelah setahun tak jumpa

No comments: