21.8.09

Tiga C

aku budak linguistik. dalam kelas morphology. aku belajar tentang penghasilan perkataan baru daripada hasil gabungan dua atau lebih perkataan lama. beberapa hari lepas. aku mempraktikan apa yang aku belajar ke arah jalan yang salah. apa nak jadi ni?. hmm.

sushi king. beberapa hari lepas.

aku nak mintak tolong zetty ambik cili. tapi sebagai insan yang rakus. aku nak cakap dalam dua bahasa. bahasa utara dan bahasa kamus. konon bajet power la. tapi hasil nya. sungguh ntah pape.

cabai + cili = cibai.

"tolong amek cibai tu"

terasa diri ini sungguh pervert. apa laa.. seperti biasa. niat aku murni. tapi orang kalu tak tau. mesti pandang aku semacam. arghh.. apa nak jadi ni?. camne aku nak kerja di dewan bahasa dan pustaka?. mesti hancur. hm.. dah la. aku nak pegi bertakaffur. semuga selepas ini. penggunaan bahasa melayu aku tak disalah erti lagi. hehe

2 comments:

Sweet and Charm said...

aku pun selalu tersasul cakap cibai bl nak suruh amik cili...die mcm spearuh mahu ckp cili, spearuh mahu ckp cabai...
aku tak salah kan kau..memang ramai orang seperti kita...
sebab member member aku pun dah banyak kali camtu...tsk

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

bley wat group la kita. hehe