2.11.09

Kesabaranku di uji

orang tua-tua selalu pesan. jangan suka sangat. nanti nangis. ayat tu memang betul walau kurang tepat cket. tak semestinya nangis. sedih pun dah cukup. sebab benda tu baru je terjadi kat aku aritu. pasrah.

pi makan ramai-ramai kat klcc aritu. aku macam biasa. keje gelak je. hm. gelak ni bley wat keje tetap aku tau. sebab aku ni memang pakar gelak. semua teknik aku dah master. hm. lepas dah penat gelak. aku balik uia terchenta. time tu. dalam kepala. nak mandi kasi wangi semua. pastu nak tido dengan bahagianya. tapi bila sampai depan bilik. impian aku semua macam kena curah air panas. kerna..

aku tertinggal kunci dalam bilik. wargh. dah la time tu dah area 11.50 malam. aku pun berusaha la buka. macam-macam teknik aku pakai. semua hampa. roomate aku dengan bijaksana cadangkan aku wat macam dalam cerita mafia. amek lajak. pastu lompat arah pintu. memang bernas. tapi takda makna nak wat. pintu aku tu kebal. kang tak pepasal aku patah jari. ngeri beb. uuu. takut. lama jap tu. aku pi pondok guard. dia cakap takda kunci spare. semua kat fellow. aku pun amek la nombor fellow. lepas je safe. tut tut tut. mampus. apakah?. hp aku abes bateri. sekian terima kasih. urgh. sumpahan apakah ini?.

aku pun jalan setengah marhalah. pi tido bilik zetty. nasib baik ada dia. kalu tak. aku tido kat pondok pak guard. tak pedulik. hm. patut cuba laen kali. macam bes. huhu. haa. pastu. esok pepagi buta. tepon fellow.

fellow : oh. saya kat luar ni (kat mall la tu). awak tunggu sampai 5 petang.
aku : huh?. errrkk.

memang macam babi rebus. aku dah la tak mandi dari semalam. badan melekit tahap bley panjat dinding macam spiderman. tapi nak wat camne. aku gak yang lupa kunci. 5.30pm. masuk bilik dengan girang nya. pastu sempat ceramah kunci aku jap dengan harapan dia takkan abaikan aku di saat genting lagi. dan. fellow, aku laknat ko abes-abesan. arghhh.

No comments: