3.7.12

Panggilan dari seberang 2

pegh tajuk. macam movie susulan bajet rendah je. huhu. 

minggu lepas. linton panggil interview tahap las minit melampau. serius jemput tak eklas. kali ni. depa inform awal sehari. sejuk hati mak dengar. aww.  

aku memula serius malas. gila bapak jauh mantin. tapi layan je lah. tak cuba konfem takda peluang. mana nak tau memang rezeki kat situ kan? sesiap. dan terus ke mantin. 

sejam kendian. tiba di linton. masuk dan tunggu giliran. masa tunggu. bley plak join melepak sama student sana. sempat join agm silat cekak kot. ntah pape. macam kene pukau pun ye. sesedar. tengah dengar briefing silat cekak. bongok gila. haha.

lama jap tuh. nama aku kene panggil. bebudak tuh bley plak ucap good luck smua. sumpah terharu. sumpah terasa macam nak adopt je bebudak tu. oh murni nya niat ku. heh. 

masuk. dan bermula lah sesi temuramah bersama puan jenny. executive director yang garang. dan felishia. ketua hr. memacam lah depa soal seperti:

a) what motivates u to study english
b) how do you handle large class
c) what can u contribute to this institution

dan sebagainya. 

yang pasti. dia cakap aku sangat passionate. mentang mentang aku cakap dengan tangan tangan. abes italian okeh. hehe. 

bila part gaji. dia cakap aku mintak tinggi sangat. kene plak pengalaman aku ciput gilak. maka dia offer rm2800 permulaan. ntah lah ok ke tak. yang pasti. okeh dari olympia college aku kerja dulu. hm.

dan sebelum balik. jenny berkata kata:

"i'll make sure my staff prepare the documents and contact u"

dan dia blah. okeh. sangat lah donald trump. tetapi soalan nya sekarang.

aku dapat ke keje tu?

sumpah aku konpius. haha. dia tak cakap "u got the job", "u're hired" atau "yea yea new colleague". cuma cakap pasal gaji. dokumen dan tamat. aku balik blur gile kot. dapat ke tak? tabah.

hm. lantak lah. aku tunggu 3 minggu. kalu diam. kira tak dapat lah tuh. kalu ada, alhamdulillah. walau pun parking aku lagi meriah. takpa lah. demi dwet dan pengalaman. hakikat nya sekarang. aku dah pokai. urgh.

puhh puhh. smuga dapat. ameen.

No comments: