4.6.13

Hidup untuk makan

nganga. kunyah. telan. dan ulang.

pegh. bukan setakat perut aku kerja keras. mulut aku pun sudah overwork. keje menguyah memanjang. mau kurus pipi aku camneh. iye iye je. huhu.

tapi serius. memang memacam lah makan. dari roti ayam ke ayam garam. cendol ansari ke sate tulang. smua lah kami bedal asalkan takda babi dan alkohol. sungguh berwibawa. heh.

memula taruk bajet rm120 untuk makan 3 hari. up cket dari bajet melaka. ingatkan cukup. sekali sampai destinasi. amek kau. lupa diri kot. pantang nampak makanan. terus oder. ada plak ruang. memang ajaib.

[ ayam incikabin. pertama kali cuba. gila sedap okeh ]

[ roti sayur yang menawan kalbu. simple tapi masyaAllah sedap ]

[ cendol ansari yang mengugat keimanan]

[ terus diabetes lepas pekena nasi vanggey ]

[ mee kicap sup dan gulai. hanya di ipoh ]

[ telur goyang. indah rasa dari rupa. bergoyang aku mau lagi. haha ]

[ rojak pun sedap. apa ntah uncle ni taruk pun aku tak tau. adoh ]

[ chicken chop terkenal yut sun. nampak je gitu. sedap okeh ]

[ sate tulang. macam makan tulang. tapi ada rasa marinate. yums ]

[ ayam garam yang mampu bikin tido malam tak lena ]

[ tau fu fah paling sedap di dunia. serius sedap gilak ]

[ roti ayam yang sedap dan sangat mengenyangkan ]

serius berbaloi. oder tak agak agak. pandang nama unik cket. konfem oder. nasib baik habis lincin. slow and steady beb. huhu. tapi serius. harus puasa sepurnama pasni. kasi hadam abes smua. pastu cari destinasi seterusnya. hehe.

burpp. Alhamdulillah. 

No comments: