19.11.08

Sliding door tak baik untuk kesihatan

ok. umah aku ni kira depan belakang memang guna sliding door. takde pintu-pintu ni. guna sliding door la bes. baru macam zaman millennium sikit. huhu. fine. semalam aku main computer sampai pagi. dalam area tiga pagi jugak la. bila dah tutup computer semua, aku turun tingkat bawah. dah memang bilik aku kat bawah pun. sebagai tabiat orang yang obsessive compulsive macam aku ni. dah jadi tabiat aku untuk kemas satu rumah sebelum tido. aku pasti cek susunan kasut depan umah. basuh pinggan. macam-macam lagi la. kalu tak buat, aku tido tak lena. kadang-kadang aku siap nightmare. hm. apa ke pelik sumpahan aku ni. tsk.

ok. lepas aku dah kemas semua. aku pun pegi depan, nak cek susunan kasut la konon. kalu tak buat, tak cukup syarat. aku pun pegi la dengan muka fierce aku tu. aku pun dengan cool nye selak tirai. opocot!. apa benda kat luar tengok aku tadi. sumpah aku nampak pompuan tengok aku dari luar rumah. aku tak tipu beb. masa tu memang aku dah cuak sakan. ikut hati nak je aku lari masuk bilik. ikut hati nak je aku jerit-jerit macam orang gile. tp.. tp.. aku tak boleh. aku kene control macho. ikut kan, aku nak je masuk bilik dah time tu. tp aku tak sempat nak cek susunan kasut kat luar la plak. ni semua salah benda yang kacau aku tadi. haram! nasib baik aku tabah. disebabkan tabiat luar biasa aku ni, aku selak gak tirai sekali lagi.

aku pandang bawah. tp aku tetap nampak pompuan tu lagi. aku dah pening-pening sebab benda tu ubah bentuk jadi sebijik macam aku. aduiyai. dalam kecuakan tahap dewa tu, aku tibe-tibe terpikir. memang la macam aku. dah memang aku pun. rupa-rupa nya, pompuan yang aku nampak sampai terkejut gorilla. adalah reflection aku dari sliding door. memang aku rasa macam terkena dalam cerita ‘wa kena beb’ tapi lagi mantap. hm. terima kasih bonda sebab biar sliding door sangat bersih dan lincin. hm. nasib baik anakmu tak kene sawan. tsk.

Kesimpulan: waktu tido, pegi tido. bukan pegi susun kasut.

3 comments:

ekey'z said...

aku pun penah kene..tapi ngn gril. bukan sliding door..dah la ade org dtg umah aku, membe abg aku plak tu...aku tgk muke die blur gile bile aku tkejut sndr tgk byg2 aku sndr...aku amat malu di ketika itu...

ko ptt lbh bsyukur..takde saksi kejadian...

diana ghazali said...

ko mujur la nmpak reflection ko. Kazen aku, 12 tahun yg lepas,kitorang main lari-lari kat umah nenek aku, pastu kitorang jahat,pegi tarik sliding door tu, dgn tak semena-mena kazen aku yg rabun tahap max telah berlari sekuat hati dan melanggar cermin itu! kalau citer tom and jerry, mmg muka dia dah leper dah la. hahahahah

Anonymous said...

yeah.. xde saksi. nasib baik. kalu tak konfem aku jd bahan hiburan keluarga. hoho.

cik di, langar sliding door. jgn ckp. byk dah bekas muka aku kat umah tp sejak dah besar ni, kurang cket ah. huhu