17.4.09

Obsesi terbaru: putumayo

ya. putumayo. bukan putu mayam mahupun putu piring atau putu buluh. tapi putumayo.

ok. sekarang aku ada minat baru. dengar lagu dari koleksi
putumayo. bes gile weh. terima kasih kepada kakak aku yang perkenalkan lagu-lagu camni. bila dengar lagu dari album-album ni. macam-macam perasaan timbul la. seperti: 

+ acoustic arabia, turkish groove & arabic groove 
rasa macam nak bangun pastu wat bellydance. haha 

+ paris 
rasa macam nak jatuh cinta. seyes romantik 

+ french cafe 
rasa macam nak lepak kat taman sambil tengok a
wan gemok

bila dengar je lagu putumayo. aku rasa dunia ni tiba-tiba indah. macam takda masalah langsung. dah la tu. aku yakin. masih ada lagi orang berbakat dan berseni yang mampu cipta
world music yang besh camtu. masyuk weyh. apa-apa pun. sekarang aku tengah gile dengar lagu dari koleksi putumayo. dalam computer. mp3. smua la putumayo. aku tido pun mimpi kuar lagu background putumayo. aku ingat nanti kawen, nak pasang lagu putumayo la. hmm. macam parah je obsesi aku kali ni. 

oleh sebab lagu putumayo bes, aku syorkan kawan-kawan download secara haram sebab album ni rasanya takda jual dalam malaysia. hmm. pengaruh buruk tol la. haha. sekarang, aku nak dengar lagu putumayo sambil makan biskut digestive kegemaran. gile bahagia idup aku. 

dari dengar lagu rock kapak, rock leleh dan dangdut, ayuh kita mempertabatkan lagu putumayo!!

idup putumayo!!. (obsesi bermula....)

12 comments:

Acemafia said...

mcm kueh je name nye..

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

sedap tau lagu dia. try la dengar.. =]

Acemafia said...

belly dancing? pikir pikr.. bayang bayang.. hehe

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

eh.. aku reti belly dancing tau. pnah join kelas tp xde la mantap sgt pun. oyeh2..

Acemafia said...

wahh? pikir lagiii... betol ke belly dance, ke tummy dance? haha

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

haha. dua-dua pun bley.

LiYaNa said...

teringin nk mkn putu mayam plak..huhu..
cane agaknye ek kalu sarah wat belly dance siap ngan costume skali??huuuu

Acemafia said...

tolongg. aku x dapat berhenti membayang.. adehh

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

nana: ko nk tgk?. kakak aku ada costume belly dance tau. warna purple. aku bley demo tp aku buncit lebih cket ah. haha.

ace: haa.. haa.. pikir apa tuh?.

LiYaNa said...

aiyak ace..ape yg ko duk bayangkan tuh??haha

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

nana: ace bayang ko tu na. hehe

Anonymous said...

huh. ada gak orang mesia yang minat putumayo ni. aku tengah cari album2 putumayo tersempak plak ngan blog ko ni. aku pun baru 2-3 minggu lepas sangkut ngan genre nih. try cari Bali Lounge-Angels of The Island (Aceh), Blue Asia - Campuhan (Sunda). Dua2 tu dalam album Asia Lounge. Ada dekat 50 kali aku dok ulang2 lagu ni. Skang tak puas hati rasa nak cari lagi album2 Putumayo especially yang ada sound Melayu-Indonesia. ko bleh rekemen? chill.