22.11.11

Kini saya boikot kuis

terkejut gak masa kuis call aritu. aku anta borang ntah zaman bila dedolu. sampai aku pun lupa aku ada apply. tup tup. dapat panggilan untuk pensyarah. layan je la kan? maka. tadi aku ke kuis.

sampai je. aku orang pertama yang sampai. dan kerna itu. aku la orang pertama yang kene interview. ok. masuk. ada 5 panel. smua tudung labuh. stoking tangan smua lengkap la. aku dah rasa tak bes masa tu. tapi dah terlambat kalu nak belakon pitam pun. haha.

interview untuk pensyarah bahasa inggeris. tapi tanya soklan cakap melayu. aku kene jawap dalam english. pelik gila. dah ah tanya soklan ntah pape je. ada ke tanya philosophy pengajaran dan pembelajaran olympia college. mana ah aku nak tau benda tu smua. bongok gila. haha.

lama jap tu. dieorang tanya soklan agama. aku ingat dieorang nak tanya rukun iman ke rukun islam ke. tup tup. dia tanya rukun solat. astaga. serius aku tak ingat. aku cakap la aku ingat. jujur tak?. haha. tapi serius darah aku naik bila dean pendidikan cakap:

dia: hah. ni reti baca quran ke tak neh?

gila kerek soklan. bongok gila. semata aku tak ingat rukun solat. tak semestinya aku tak reti solat ataupun baca quran. setan gila. aku memang benci bila orang bikin judgment camtu. orang yang betul betul bagus takkan cakap benda camtu. siap dengan itonasi kot.

haish. ikut hati mau je aku panah mamat tu. tapi malas la aku nak layan. orang yang bajet dah cukup bagus. memang tak patut di layan. patut campak laut ada la. haha. tapi serius. aku terus takda mood. balik rumah pun terkenang kenang muka dean tu. membara lagi adalah. tabah.

wahai dean pendidikan kuis. tolong lah menuntut dengan padi. makin berisi makin tunduk. ni tak. makin berisi. terus judge orang yang kurang ilmu dari ko. macam haram. aku harap masa ko tengah makan nasi satu hari nanti. ko teringat kesah padi. dan berusaha jadi macam padi. tetibe. haha.

wat masa sekarang. mau tido. kasi kool cket.

selamat malam.

No comments: