9.11.11

Putaq alam

kecoh gila arini. aku rasa tak pernah kecoh camni dalam sejarah keluarga mohd ariff. cerita p. ramlee pun kalah seh. mana tak nya. baru jaga dari mimpi yang bes. nampak sheena. dan dia berkata:

"sarah. baby aunty nun meninggal"

aku sentap mengila kot. baru jumpa semalam. sehat walfiat je makcik aku dan baby. siap makan pau lagi. haish. sesia je aku mimpi bes tadi. terus lupa kot. tabah.

pak chan dan mayuih terus drift ke hospital. mau usha situasi aunty nun. sambil wat persediaan kebumi. nenek aku terus turun kl. mana tak risau. anak dia kan?

aku sekeluarga takle duduk diam. pakat tak lalu makan. mana tak nya. aunty nun masuk wad pasal placenta dia apa ntah. pastu diam. dalam 8 jam gak la. dari pagi sampai ke malam. bley sakit otak camni. tapi nak wat camne. tunggu je la.

jap tu. ke umah mayuih. seronok cket cuak beramai ramai. kalu cuak sesorang. bley bengkak ulu hati beb. lama jap tu. pak chan berkata kata. ada salah paham. hakikatnya ialah:

aunty nun dan baby selamat je.

what the hell? kesian gila pak chan. muka penat gila. dari siang kot. siap panggil orang masjid. dah siap gali kubur okeh. tup tup. salah paham. adoyai. penat je aku mencuak. tak pepasal muka berkerut. haha.

alkesahnya begini:

doktor kasi aunty nun dadah gila power. tapi sebelum aunty nun ke alam fantasi. doktor dengan bijaksana nya borak kata baby aunty nun mungkin takle selamat. yup. doktor kita sangat lah professional.

aunty nun plak. dalam separa sedar. tangkap part tu je la. dah la tengah high. emosi tak stabil plak tu. panik la. terus mintak hp sama doktor. kata mau tepon keluarga. doktor dengan baik hati kasi hp. pastu kuar wad.

aunty aku terus fon mayuih nanges menggila kata anak dia mati. tapi aku tak salahkan makcik aku. dia tengah tak keruan kot. dengan dadah nya. kalu ya pun nak mengumpat doktor oi. tolong la pasti kan pesakit dah betul betul khayal. bengap.

mayuih dah dengar camtu. terus la tepon orang masjid smua. mau mempercepatkan proses kebumi. smua siap. ke hospital. jumpa doktor. mintak izin mau kebumi jenazah. doktor plak sentap lelebih. amek kau. haha.

yang lagi bes. lepas surgery. doktor terus asing baby tanpa bagitau makcik aku. lagi la dia yakin anak dia dah mati. kalu ya pun. bagitau la ahli keluarga atau suami. ni tak. diam je. bajet rahsia la. taik kuda. nasib la aku takda kat spital. dah lama aku bakar doktor dengan sijil sijil dia sekali. haha.

yang lagi aku bengang. doktor dan staff spital agak racist. ok. pakcik aku african. jadi? semata dia gelap. korang bley abaikan camtu je la?. orang tu tengah risau. isteri bertarung nyawa dalam wad. tak dapat berita kondisi makcik aku dalam 8 jam. korang bley layan dia camtu?. biar smua mati masuk neraka. huhu.

nama je doktor. nurse. tapi emotional intelligence takda langsung. bagi aku. baik tak payah keje bahagian medikal kalu camtu. sah sah keje camni melibatkan orang. kalu ada mentaliti memilih camni. baik duduk umah. sesia je keje kalu tak eklas. haish.

pape pun. yang penting. aunty nun dan baby selamat. alhamdulillah. bak kata kak aku:

"everyone will remember the baby. he is the boy who go before he came"

tak sabar mau tengok sepupu kacuk aku. dan baby. selamat datang ke keluarga haji mohd ariff. wehu.

No comments: