29.11.11

Sesi makan di rumah pak chan

pegh.. tajuk gaya pantun sekerat je. rhyme tu. haha.

arini. pak chan dan mayuih wat majlis tahlil di rumah. sebagai ahli keluarga yang penyayang. ayat takle blah tol la. haha. aku pun angkut la adik dan kakak aku ke umah pak chan awal sejam.

kene la tolong apa patut. takkan nak datang makan je. walau pun idea tersebut sangat lah bes. heh. tapi takda makna nye. aku senonoh lagi. datang tolong kat dapur macam gadis melayu terakhir la.

usha usha. mak aih. gila banyak makanan. walhal tahlil kecilan untuk keluarga je. gaya macam nak wat sure heboh je. ganas tak ganas.

cukup time. cukup korum. sesi tahlil pun bermula la. solat magrib. bacaan yasin. abes je baca yasin. tok imam berkata kata:

"apa kata kita smua solat isya terus. lepas tu kita soruuuu"

sabo je la. nampak sangat lapaq. haha. tapi aku tak salahkan dia. time solat. bau makanan memanggil manggil kot. tak kusyuk aku jap. heh.

abes solat. laju gila depa serbu makanan. terkedu jap aku. hm. iye iye je ayat. haha. memula aku terkejut makanan byk kan?. amek kau. abes tuh. sah keluarga aku smua keturunan piranha. pantang bab makan. kalah roadrunner! pantas.

abes makan smua. tolong kemas rumah smua. settle kemas smua. pakat lepak reramai. tgk tv sambil pekena teh tarik. huish. life is good!.

kepada pak chan dan mayuih. tahniah kenduri sukses. dan terima kasih kerna berjaya mengembirakan perut perut kami.

perut... cepat cakap terima kasih. jangan memalu. cepat..


*sewel*

No comments: