13.8.12

Hari nan bersejarah

arini. hari pertama aku bekerja di linton university college.

memang blur gila lah. kene plak jam 0700 dah sampai. semangat! aku kuar jam 0615 pagi kot. takut jem la konon. sekali jalan clear gila. mana tak nye. aku sorang je rajin kuar seawal itu. haha. 

sampai je. aku melepak usha student african jogging. huish. memang mantap. patut bersepah mereka kat olimpik lari. dalam 0730. aku lepak lobi. dah busan usha. smua nampak sama je. heh.

tepat 0800. aku terus jumpa wakil hr. isi borang mana perlu. tour campus. daftar sistem online. amek gambar untuk tag. jumpa wakil security. haish. macam nak wat clearance plak. tabah.

paling takle blah. aku diperkenalkan kat setiap top management. smua dato' dan prof lah aku jumpa. macam okeh je sesorang. muka lepak aje. layann. jumpa hod, shamala. dan saat paling best. dapat meja. wehuu.

walau area aku semak gila babik. lantak. penting bes. agak old skool. partician batu wokeh. haha. tapi hebat banyak dari olympia kl lah. wek wek. emo. huhu. kawan sekerja pun ok. senior belaka. dan wat hal sendiri.

cun lah. janji tak kacau idop aku. haha. dan seperti biasa. aku sorang je malay. smua indian. dan depa ingat aku indian muslim. bagus sangat la tuh. haha. tapi aku suka je. deepavali sakan ah aku tahun neh. yeay.

setakat ni smua okeh. aku macam tenang semacam aje. dulu masuk olympia. tak sampai 5 jam dah sakit otak nak quit. haha. maka. aku amek ni sebagai petunjuk yang bagus. alhamdulillah.

aku start mengajar september kata nya. sementara waktu ni. aku duduk lepak studi modul. wat research dan belajar sistem. em.. i loike. yang penting. raya dulu baru kerja. baru semangat cket. heh.

smuga smua berjalan lancar kat sini. ameen.

No comments: