2.8.12

Iftar nan muhibbah

lokasi: restoran muhibbah
insan: sarah. sheena. shan. mei. pyan. sao. fatin
sempena: apa lagi? berbuka puasa lah. yehaa

arini. cuba makanan chinese muslim plak. setau aku. masakan dieorang memang sedap. fresh. belum pernah mengecewakan lagi lah. waduh ayat. kalah jamie oliver. huhu.

patut nya berlapan. tapi cik homam dengan slumber nye tertido di uia. bangun jam 8 okeh. gila sadis. tapi bagus gak. more food for us. bwah-ah-ah.

sesampai je lokasi. terus duduk. nasib fatin booking eawal. duduk tak sampai 10 minit. makanan datang tak henti. terbaek lah.

- nasi puteh
- ikan stim thai style
- udang goreng butter
- ayam masak lemon
- sotong celup tepung
- claypot tauhu jepun
- lala masak halia
- kerabu paku pakis 
- sirap

fuhh. raja pun berbuka tak makan camni. gila mewah. seafood aje. tensi je poseidon kalu tau. haha. tapi serius berbaloi. makan sedap. seafood fresh. banyak plak tuh. superb.

tak sampai 30 minit. lincin weh. kalu meja pingan mangkuk bley makan. dah lama abes. gila rakus. dah la tuh. ada hati mau dessert. ugh. yums. 

terus drift ke ttdi. semangat juang sungguh. ke cafe artisan. okeh. serius bes cafe ni. takle nafi. aku yang kenyang gila pun mampu ter-rambang tengok kek smua. serius bergelora nafsu aku smua. 

dan aku tumpas. siap beli dua kek kot. cheesecake dan lemon zest. suapan pertama. bagai cinta azali. ayaaaat. macam babik. haha. tapi sumpah tobat lillah. sedap nak mampus cheesecake dia. 

dan disebabkan aku. shan dan mei terus beli siap bungkus balik. aku je bedal dua slice. fuhh. memang tak menyesal. lama gak lepak cafe. minum kopi. layan kek. sambil berdiskusi. iye iye je. gosip walhal. maka. kurang lah lagi pahala puasa ku pada hari ini. tabah. 

dalam jam seploh. aku mintak diri mau pulang. gila mengantuk. mana tak nye. lemak cheesecake jatuh kat kelopak mata. dah ah mau drift pulang ampang. jauh sehh. tapi serius. tak pernah perut aku segembira arini. oh cik perut. hargai lah tuan anda yang berhati murni. ok sah aku high cheesecake. ugh.

okthanxbye.

No comments: