14.8.12

Pekerja tahunan


dari dulu sampai sekarang. sama aje. aku kerja siap on time. dan agak tip top sebab aku seorang ocd berjaya. peh. sempat puji diri. haha. tapi aku juga terlampau lah melepak orang nya. takda kekontrol neh. wat hal sendiri jek.

dan arini. aku wat 2 perkara yang berbau rebellious. haha.

pertama
aku apply cuti raya empat hari. walhal baru masuk kerja sehari kot. haha. slumber. aku wat muka kering je. jumpa jean minah hr. mintak borang. isi. dan jumpa hod untuk sign.

hod aku pun heran. siap tanya boleh ke? dia cakap kalu aku dapat cuti. aku orang pertama. haha. aku cakap je lah direct. aku dah tanya hr dan depa cakap isi borang. mintak sign hod. dan hantar. unpaid leave tapi nya. pedulik. janji aku bley raya bersama keluarga. wehuu.

serius tak tau lepas ke tak walau aku dah isi apa yang patut. yang pasti. kalu depa diam je. memang aku balik raya dengan riang ria. sukati. hm. memang suka hati ku pun. hehe.

kedua
disebabkan kebusanan melampau. aku tido je kat cubicle aku. tapi kontrol cket. ubah posisi kerusi mengadap dinding. cari posisi duduk paling selesa. dan lena. memang nyenyak siot. aku harap aku tak dengkur. haha. dalam 2 jam gak lah. terbaek.

5 minit lepas aku terjaga. hod aku datang. mau jumpa katanya. cuak gak aku memula. ingat kantoi aku tido. tak pun hr tak lepas cuti. tapi muka harus konfiden. jumpa dan borak. dia siap tegur aku nampak penat. tu bukan penat. mamai. haha.

aku pun direct. aku cakap je aku busan sampai terlena. pastu aku mintak dia kasi kerja. cewah. mesti dia konfius. pemalas. tapi macam rajin. huhu. maka. dia kasi lah aku kerja research. hm. harus siapkan secepat mungkin neh. baru mampu raya dengan aman. silap silap. hod pun terkagum dengan kerajinan. haha.

*****

lagi dua hari. aku chow balik raya plak. tabah lah rerakan sekerja ku. tak baik dengki dengki. haha. 

No comments: