30.1.13

Hangin satu badan

arini adalah hari yang paling menggugat keimanan. dah lah iman aku dah senipis kulit bawang. mau gugat gugat plak. adoh. kacau tol lah.

arini. teman sekerja aku dengan bijaksana print kertas final exam aku dan jadikan soklan latihan dalam kelas.

alasan?

ingat tu final exam semester lepas. 

babik.

mana tak hangin satu badan aku tadi. dah ah esok exam paper tu jam 11.30 am. dah wat silap camtu. kecoh menggila. jerit jerit. bila jumpa bos. salah kan aku memanjang. pundek sungguh.

ok. aku ngaku. aku pun ada silap. silap kerna email softcopy sama ko. tapi aku kasi sebagai rujukan ko. ko kali pertama ajar subject tu. agar ko tau apa patut cover untuk exam. bukan untuk print dan kasi sebagai latihan. 

tak tanya aku. tak baca email aku. print bodo gitu je. pastu nak salah kan aku? pundek lagi sekali. 

masa depan bos. aku cket pun tak salahkan ko. siap backup lagi. pastu ko tolak smua kat aku? bagus sangat lah. sumpah aku dah tak caya ko dah. bila bos suruh wat kertas exam baru. ko blah minum kopi bagai. aku wat sesorang. 

bila dah settle. ko bley datang kat aku dan kata "we did it! we settle the issue ourself" sambil mau high five. serius terasa mau high five muka ko je. pundek seribu kali pundek. tapi aku kontrol marah. aku senyum. aku wat dek. 

malas nak gado. malas nak marah. malas nak berdrama.

tapi yang pasti. aku takkan pecaya atau tolong ko pape dah pasni. buat lah smua sendiri. aku serius dah malas layan orang camni. sangat penting diri sendiri. haish. 

yang penting. aku berjaya selesaikan masalah besar dari terus membesar tadi. dan menurut bos aku. takkan jadi kes disiplin. sebab smua berjaya settle kurang dari 3 jam. hm. tahniah buat diri sendiri. 

dikau memang hebat. yeay.

No comments: