11.4.13

Sarah membara

zaman kekanak : panas baran melampau
zaman remaja : agak panas baran
zaman dewasa : agak rileks

ntah kenape. makin aku berusia. semakin rileks aku jadi. kalu nak banding dengan zaman kekanak dulu. masha Allah. memang baik gila lah diri ini sekarang. hm. sempat plak puji diri. haha. tapi serius neh. talak tipu punya woo.

sejak aku kerja di itp selama 7 bulan. aku selalu dengar teman sekerja ngumpat management bagai. aku wat dek je. asalkan tak kaco kerja aku dah. cukup waktu. aku pi kerja. cukup waktu. aku balik kerja. janji kerja siap on time. sudah.

tapi satu benda je aku tak berapa nak berkenan pasal opis aku sekarang. suka salah guna kuasa. amek peluang pada pekerja. terutama hal epf dan socso. aku dah berapa kali jumpa miss tan, ketua hr pasal isu neh. tapi dia macam emo gilas.

mengeluh lah. jeling lah. lor. nampak sangat tak profesional. atau mungkin tak pernah ada orang confront sebelum ni. ye ah. smua jenis main bising belakang je. depan diam. aku plak jenis tanya direct. terkezut lah tu. hoho.

sebelum neh aku dah jumpa miss tan 3 kali berkaitan hal epf socso. memacam alasan lah dia kasi. ingat aku bodo kot? tolong lah. aku pun wat reading gak pasal benda benda ni walau tak mendalam. dan tadi. ketika sesi soal siasat bersama miss tan. 

aku serius nak mampus kot. aku pun terkejut dengan tahap keseriusan aku. boleh gitu? hehe. aku tanya kenapa duit tak masuk lagi. dia dengan muka slumber salah kan epf. aku cakap ah aku dah check. opis yang tak masuk kan. dia cakap sistem online masalah. aku cakap ah aku pi tanya epf headquarter direct. 

hah. terbeliak mata.

pastu mula lah dok meraba komputer. terus tak pandang aku. jawap pun terkial kial. masa tu aku naik tak hengat. suara tak naik langsung tapi aku tanya soklan bertubi tubi mengalah kan pendebat negara. haha. dia serius takle jawap. dia cuma suh aku cek bulan depan. dia akan masuk kan.

hak'elah. penipu sungguh lah. aku tanya dia direct apsal banyak sangat versi cerita dia sebelum ni? apsal suka sangat menipu? dia memang takle jawap. asyik ulang "check again by next month. it will be in". pundek. maka. aku berkata kata: 

"u've been saying the same for 7 months now. how do u expect me to trust u? but then again. if i can wait for 7 months. 1 month is not a big deal. i'll come back next month and i expect all the money will be in. not 3 months or so. all. remember. i have no issue complaining bout this against the company and u specifically to epf and socso. i did my part. so do yours."

pastu aku chow. peh. kan best kalu masa aku jalan kuar. ada kereta meletup kat belakang. special effect okeh. huhu. konfem miss tan makin benci aku. ahh pedulik. bulan bulan pandai potong. tapi dwet tak masuk. memang berdosa tahap neraka ketujuh siot. 

cuba kalu aku tak check atau diam? memang depa akan terus wat camtu la gamak nye. aku serius kesian kat makcik cleaner, driver smua. pun epf socso tak masuk. depa tu dah berusia. kalu jadi pape, camne? bley lah nak wat camtu sebab mereka bukan keluarga ko. cuba kalu keluarga? sanggup wat camtu?

[ camni ah gaya aku confront tan. haha ]

pape pun. aku akan tunggu bulan depan. dalam masa yang sama. aku akan buat official complaint di epf dan socso. malas aku tunggu bulan depan. yang pasti. aku tetap akan perjuang hak aku. chaiyok pada diri sendiri. woot woot.

No comments: