24.4.13

No to nondo?

tadi. nondo datang lawat aku di opis seperti biasa. mau tanya kaba kata nya. dan kami pakat borak sampai abes lunch hour.  

tapi dalam borak biasa. ada gak elemen memusykilkan dalam perbualan. mana tak nye. tak abes abes dok inform aku yang dia mampu bahgia kan aku. 

haish. tabah gilas.

tapi aku tolak sambil sengih. sebab walau dia camtu. aku selesa bangat sama dia. memang mampu borak sampai esok. ada je benda mau sembang. tapi sayang. dia budak. tak legal. haha.

dengan shiok gelak tawa. usha jam. sudah jam 2. dan aku ada kelas saat itu. nondo dengan muka slumber. bangun. pandang aku dan berkata "shall we?" sambil hulur tangan.

adoih. takkan nak ke kelas pimpin tangan kot? aku cakap no. dia tanya lagi. dalam 4 kali gak lah. las las dia ambil barang aku. mau anta ke kelas kata nya. pulak.

dalam perjalanan kuar. tetibe. nondo tegur miss gita. teman sejawat aku.

nondo: good afternoon miss.
gita: oh hi. afternoon.
nondo: miss, pls wait for wedding invitation..
gita: ...
nondo: from us

sambil pandang dan senyum abes manja sama aku. sumpah terkedu aku dan miss gita. gila daring mamat neh. adoh. kronik yang amat okeh. kalu ye pun. toksah cakap dalam bilik lecturer. ceq malu lah. haha. poyo. 

lepas kelas. miss gita borak sama aku. dan minta aku pertimbang perasaan nondo. kata nya. nondo nampak gembira sangat bila aku ada. cara dia borak. senyum. pandang. nampak lain. ok. jangan tanya aku. aku serius tak sedo pape pun. hampeh. hehe.  

miss gita kata. umur kami bukan beza jauh sangat pun. plus. nondo bekas student aku. dah takda ikatan sangat. dan miss gita juga kata 'grab the happiness while its there'.

aku pun tak tau nak wat camne. yang pasti. i have a lot of thinking to do. 

No comments: