8.4.13

Jelajah Temasek: Part 1

tarikh: 050413 - 070413
lokasi: singapura
insan: sarah. syafa.
status: tercapai

setelah bertahun niat mau jelajah dunia bersama cik syafa. tercapai gak akhirnya selepas cancel 4 kali sebelum ni. nasib aku insan penyabar. kalu tak. mau nye aku campak dia kuar kapal terbang. ganas tak ganas. heh.

dan nak jadi cerita. abang sulung syafa kerja sana. tu family terbuka hati mau lepas tu. tapi pedulik. janji sampai negara luar sama syafa. teman zaman jahiliyah sejak 1998. 

memula pakat mau backpack. hm. backpacking lah sangat. gila mewah kot. rumah ada. makan cukup time siap. abang ki siap kasi sgd50 lagi. wat shopping. haha. mau tak terharu aku. 

tapi serius. trip kali ni macam abes adventure dan sedikit malang. belum apa dah memacam jadi kot. memang bawak bala budak syafa neh. haha.

a) frame syafa kene check in las minit. babik airasia.
b) tersilap gate. haha.
c) berlari dari barat ke timur dengan beg separa berat.
d) sampai gate 8 minit sebelum gate tutup. dem. 

sampai je gate. pakat gelak reramai. ntah pape. sungguh optimistik. haha. nasib tak terlepas. kalu tak. mau nye aku masak rendang orang yang tetibe suh check in frame. sampai je singapore. syafa plak mabuk cari luggage tak jumpa. memang mengom gilas lah. tapi takpe. pengalaman. 

miss gita kasi pinjam ez-link card. terbaek lah. sangat berguna okeh. makaceh. dan terus ke astoria. rumah abang zaki. lepak jap. dan terus keluar. patut nya trip ni aim nak pi zoo dan wat outdoor. tup tup hujan tak henti. wagh. stress gilak aku. 

syafa plak sengih semacam je. memang ah. dediam simpan nawaitu mau memborong di orchard kot. aku yakin dia doa mintak hujan sebelum tuh. sabotaj seh. nasib dikau sponsor tiket flight. sejuk cket ati aku. huhu. 

akhir nya. kami pusing singapura guna smrt. mau muntah aku melepak dalam train cket punya lama. haha. tapi layan je lah. bukan selalu wat keje tak berfaedah camtu. tak pusing, pi makan. sungguh indah trip ni.

ok ok. kalu stori. sampai esok tak abes. taruk gambar sudey. dengan ini. saya dengan segala hormatnya. mempersembahkan "super hype singapore". *tepuk tepuk* 

[ muka semput lari di lcct. silap gate maa ]

[ semangat gila isi arrival card ]

 
[ di changi airport. sangat bersih dan lawa okeh ]

[ makan di ria lucky plaza. pedas siot ]

[ muka penaik smrt yang tegar ]

[ forever alone. haha ]

[ layan hot chocolate saat hujan di vivo city. masyuk ]

[ muka dah penat naik smrt ]

No comments: