1.12.11

Apakah?

tadi ke uia. mau ketemu rektor. tengah bes bes jalan masuk. kene panggil.

sheedah: sarah dah siap type?
aku: huh?. tak. prof. kata sebulan.
sheedah: eh.. prof nak sekarang la.
aku: mana bley. tak siap lagi.

aku muka abes kool. walhal gelabah gak ah. mana tak nye. dah suruh aku type dan edit 550 muka surat. dah la font 9 single spacing. dah rupa 800 muka surat dah tu.

bes je nak dalam 2 minggu. taik kuda dieorang. ingat aku dewa hindu lapan tangan ka? setan. dah kata sebulan. sebulan la. aku hangin. masuk jumpa prof. zaleha. dan dia tanya benda sama:

zaleha: sarah dah siap type?
aku: tak. prof cakap sebulan kot.
zaleha: tapi i dah dapat dateline.

huh! ada aku kesah?. buku ni tergendala 4 tahun okeh. amek aku keje. pastu harap aku siap dalam 2 minggu. banyak cantek. dah tau camtu. cakap la awal awal. bukan senang nak type dan edit buku. dah la ko kasi ilang softcopy. nak demand plak.

cewah. marah nye saya. haha.

tapi aku cakap direct je yang belum siap. ada lagi 8 article yang belum di type. cuba cakap awal awal nak dalam 2 minggu. bley la aku bajet sehari brape page nak type. ni cakap lain. mintak lain. haish. sabo je la.

tapi serius. aku memula ingatkan type ni senang. tutup mata pun bley siap. tup tup. amek kau. susah siot. tak pepasal jari aku kurus. cramp memanjang plak tu. mata plak dah kero. pening dok usha teks ke skrin.

hm. aku harap dieorang bayar aku senonoh la. kalu tak. mau aku tampar dieorang laju laju. haha.

ok la. mau sambung type buku. urgh.

4 comments:

ainguzzle said...

satu soalan yg bermain di kepala saya skrip die berucap org sediakan ke dia buat sendiri.

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

ain: org sediakan. aku kenal sapa penulis skrip tu. keke

ainguzzle said...

ko ke? hebat sungguh skrip die. penuh diplomasi

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

ain: eh.. bkn aku. homam. budak MA literature. dia skrg special assistant to the rector. smua skrip dia yg tulis. aku tulis article utk buku dia je. tabah kan? hm.