19.12.11

Projek II

lepak beborak sama rektor tadi. cewah ayat. macam geng lepak kopitiam je. ok ok. ayat harus bajet profesional cket. duduk berdiskusi secara ilmiah bersama rektor tadi. haa.. baru mengancam. haha.

aku macam malas nak pi keje tadi. tapi dah dapat arahan. harus report progress sama boss besar. sesampai je. aku dengan semangat nya terang lah yang projek buku dia dah aku siapkan. pastu dengan semangat nya dia tak percaya. erk.

sabo je la. aku dah cakap abes jujur. bley plak wat terkejut. katanya laju gila. ceh. terkejut konon. walhal dia yang nak siap tahun ni gak. dah siap. terkejut plak. tapi bes gak tengok dia terkejut. aku macam riak tetibe. haha.

dia tak tau macam gila aku siapkan projek ni. memula type 550 lai article sampai kejang jari. pastu proof reading sampai juling. siap tu bikin formatting cket. wat proposal. tulis preface dan introduction sampai tak tido. deal dengan publisher. memacam lagi la.

haaa.. jangan memain. aku dah boleh buka syarikat sendiri dah camni. smua aku bikin. one man show. haha. bila aku cakap dah siap. dia macam terkagum. mana tak nye. projek ni tak siap dah 5 tahun. aku bikin je. sebulan dah siap.

cewah. sempat kagum diri tuh. haha. tapi serius aku bangga dengan hasil kerja aku ni. dan bukan aku sorang. rektor pun macam terkagum. bwah-ah-ah. lantas dia mengambil kesempatan mau kasi aku projek baru.

kali ni. editing buku plak. aku memula macam malas sebab projek aritu aku siapkan sampai gugur rambut smua. tapi bila rektor bikin mata puss in boots. aiseh. tak sampai hati la plak. lagi pun. aku tengah menggangur ni. baik terima je. dwet pun dapat. pengalaman pun tambah.

maka aku pun setuju lah. dan bermula la malam tanpa tido kembali. tabah.

No comments: