16.7.09

Aku tak sangka aku drama queen

aritu lepak klcc dengan sheena. shan. zetty. midge. pi makan. try baju tapi haram tak beli. pi kino. camtu la. dalam area 9.45pm, dieorang nak lepak starbuck kat luar klcc. melepak sambil borak. aku plak. time tu gak la tergedik nak pi beli buku dekat kino. klcc dah nak tutup. baru aku nak gak pi. jadi. aku pi sorang-sorang. sampai kino. buku yang aku nak. abes. tertekan je aku. jadi, aku order. lagi 3 minggu sampai la. yeay!.

dalam perjalanan turun eskalator. kain aku tersangkut kat eskalator. memang macam haram. mula-mula aku sengih sorang-sorang sambil cuba tarik kain aku tu. tapi lama jap tu. aku sedar kain aku memang tersangkut teruk. dan aku bley nampak kain aku masuk dalam mesin tu cket-cket. ok. masa tu aku memang gabra. aku tak mau balik starbuck pakai tudung. baju kurung. dan tak berkain. macam haram je. masa tu.. ntah nape. aku sangat drama.

aku tengok orang yang tengah turun eskalator dan cakap "tolong saya.. tolong saya". saya?. aku tak pernah guna saya. tapi di saat-saat genting. ntah nape. aku cakap baku. memalukan. lama kejap tu. ada laki cina tolong aku. tu pun sebab mak dia suruh. mungkin mak dia serabut dengar aku cakap baku kot?. dia tarik kain aku. lama jap tu. aku dah tak tersangkut. tapi kain aku koyak la cket. aku pi kat family cina tu. cakap mekaseh sebab selamatkan nyawa aku.

tiba-tiba eskalator berhenti. aku yakin cebisan kain aku tersangkut kat bahagian dalam. nasib baik takda orang jatuh. sebab eskalator berhenti mengejut. aku terus pandang dekat orang atas eskalator sambil cakap "sebab saya ke?. sebab saya ke berhenti?" dengan penuh perasaan. aku dengar ada orang gelak dekat aku. aku rasa mesti gaya aku macam pelakon cerekarama. huhu. lepas tu ada la kapel ni. boyfren dia cakap yang eskalator rosak sebab aku. aku pun tak tau nape. aku terus jerit ...

"babiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"

pastu orang dekat eskalator semua gelak dekat aku. memang kejam tahap syaitonrirojim beb. pastu aku blah. menuju ke starbuck la. sepanjang jalan. aku dengar orang belakang aku masih gelak-gelak. sebab aku macam termalu sendiri. aku turun ikut jalan parkson. sanggup ikut jalan jauh tu. hehe. ntah la. aku bersyukur sebab kain aku tak masuk dalam eskalator terus. kaki berbulu beb. tsk. tapi aku belajar satu benda penting pasal diri aku:

aku seorang drama queen di saat-saat genting. hmm.

7 comments:

ekeyz said...

sentiasa drama queen sebenarnyee..kau lupa kau bangun dan marah2 cikgu zubir??
ayat sarah 'mak ayah tak main ek..'
kau rasa itu tidak drama??hahaha

drama drama drama..
papepun, ko cute bila kau berdrama...

Acemafia said...

ye.. ko lupa ketika ko berdrama menjadi quenn ktika di gntg hiland? haha

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

ekey: mana bley lupa. sapa suh dia main nama tok aku. bapak aku. lebih tu. huhu. tapi ekei. aku masih tak paham nape org di eskalator gelak dkt aku. siot tol.

ace: kita pernah pi genting sama2 ke?. huhu

diana ghazali said...

sarah. ya allah hai.. dapat aku bayang muka ko gabra weih. sgt drama ok! apsal la bukan ko masuk pertandingan anak wayang tu. sure juara

Zetty said...

Dah tentu la guna kata ganti diri 'saya' masa tu. Takkan nak kata "Tolong, tolong Sarah..." Lagi super gedik.

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

cik di: sbb tu aku xmo masuk anak wayang. nnt juara. haha. xde la. aku hina2 program tu. smua tak reti berlakon. poyo je lebey. hehe

zetty: kalu guna 'tolong sarah'. aku bukan drama queen. tp gedik queen. mak tak rela. aoww

LiYaNa said...

hahahahahah..sakit prot ketawa beb..agak2 ade org rakam x??teringin plak nk nengok..hehe