13.10.11

Hijrah

aku nekad. pape pun terjadi. arini gak kena cakap. maka.

tepat jam 9.06 pagi. dengan muka rockstar nya. aku ke bilik mr. B. ketuk dan masuk. belum sempat duduk. aku berkata kata:

"morning mr. brian. i've decided to quit. i'm giving you a three weeks notice as i'm going to do my PhD"

sambil cakap. aku hulur surat berhenti. memang rockstar abes. dan serius dia terkedu. terkebil kebil. sungguh la tak macho. hm. kesian la plak. tapi lantak la. management teruk sangat. tabah.

ok. serius lama dia nak respon. kalu aku oder pizza hut. gerenti dah sampai. ok. tu aku tipu. haha. tapi serius lama la. las las. aku angkat kening ala ala ziana zain bila dia usha. lama jap tu. dia jawap 'ok'.

ok? tu je. alahai. jawap la sepatah setengah ke. dah la tak pandang aku. hampeh tol la. lama jap tu. aku tanya. ada pape yang perlu aku bikin ka. berapa minit kendian baru dia jawap. 'no'.

no? sepatah lagi. apa arini hari sepatah sedunia ka? aku je tak tau kan. haha. tapi memang gila lah. nak jawap sepatah pun gila lama. pastu dia sambung terkebil. diam balik.

las las. aku cakap thank u. dan terus chow dari bilik dia. malas aku layan duduk lelama camtu. bley sakit otak ok. lagi pun. aku bagi dia ruang telan apa yang aku luah tadi. eh jap. macam jijik je ayat. haha. bajet nak wat ayat puitis. tetiba dah jadi cerita badang pulak. bongok. heh.

dalam perjalanan ke bilik staff. sengih memanjang. sumpah lega. rasa macam dah kurang satu beban. jalan pun dah lain. ala ala catwalk cket. haha.

Alhamdulillah. bes bes. sekarang. hitung hari kebebasan la jawapnya. wehuu. dan sarah. ayuh usha kerja baru. yehaaa.

No comments: