10.3.09

Malu bertanya, sesat jalan

aku dan kakak aku pi kedai juwara usha dvd pirate. kak aku borong 3 dvd. aku tak beli pape. usha sudey. kejap tu, naik kereta nak balik. pastu ternampak lori yang jual makanan. dia juai celup-celup atau celok-celok. macam sedap la plak. dah le baru lepas hujan. sejuk. lori tu berasap panas. takpe la. lain kali je la. kami pun nak balik. tengok-tengok, kak aku tersilap jalan dan kami lalu kat situ balik.

memang sah ni satu petunjuk!. tak bley jadi neh. mesti makan neh. so, kami park. pegi kat lori tu. aku dan kakak aku muka happy je amek kerang, sotong, fish ball dan pedal. celok sat. pastu makan dengan bahagianye. sedap sial!. makan benda panas-panas masa sejuk-sejuk. kami gelak-gelak. happy la tuh. makan lagi. kejap tu kakak aku nak amek hati.

aku: macam pelik je hati ni. asal panjang semacam je ek?

sebagai pengemar hati dan pedal, setau aku hati ayam tak besar mana pun. pastu, kakak aku pun tanya tokey itu. maka tokey itu pun berkata;

tokey: itu hati babi ahh.

aku dan kakak aku terdiam. kakak aku letak balik. dah nama celok-celok, mesti orang celok semua benda dalam air panas yang sama kan?. kira tadi kami makan pedal ayam, sotong, fish ball dan kerang perisa babi ah?. waduh pakk.. pasrah je la. memang tak elok tapi nak wat camne kan. dah makan. aku anggap je la neh rezeki. ayayai. pasrah lagi.

Pengajaran : sebelum makan, baca bismillah.

6 comments:

ekey'z said...

shedap tak sarah rasa die???
aku tetibe rs ko di aniaya...

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

sos celok-celok tu sedap gile. oleh kerna itu, aku tak rasa babi. tapi kan, aku mmg xtau babi rasa camne. hehe. tokei tu tak cakap pun ada babi. dia takut hilang customer ah

ainguzzle said...

ko kan mmg sallu ada kaitan ngn babi. ritu kat malinja kan. aish korg ni.. huhu.. aku tabah je la

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

aku rasa sebab muka kami adik beradik macam orang luar. tu yang cina tu tak heran tu. hehe

ainguzzle said...

tah. immigrants. (racist lagi)

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

ko mmg racist aing. rejam ko kang. haha