10.2.09

Interview oh interview

Date & day : Selasa, 10 Febuari 2009.
Venue : IIMU

masuk pintu. semua mamat black. 1. 2. 3. 4. ada empat budak hitam. hai. aku sorang jer pompuan yang datang untuk interview pagi ni. layan je la. duduk. sambung tido sekejap sementara nama kena panggil. tiba-tiba, mamat sebelah aku tegur "hai sister. why your eye so red". isk. kacau tol la. sukati aku la mata nak merah ke hijau je. usah di tegur. sebab ko tegur, aku pun terpaksa la mengenang dan menceritakan kenape mata aku merah dengan detail nye.

nyesal aku jawap soklan dia. mamat tu terus amek peluang ngorat aku. aku ni lembab cket hal-hal camni. aku ingat dia memang ramah. dia mintak number hp. aku kasi. skrg, dia tak henti-henti message aku. kalu aku tiba-tiba gile nak kawen dengan dia, mamat phd education dari nigeria. tolong la bawak aku jumpa bomoh. tolong la.

orang yang kerja kat iimu. tak abes-abes gelakkan aku sebab kena ngorat. tak sangka depa pasang telinga sepanjang ni. persetankan mereka.

11.30am, nama aku di panggil. aku berdebar gile. layankan aja. pekerja kat situ semua sangat lah baik. semua cakap good luck. sejuk cket ati aku. tapi bila pikir-pikir balik. apsal dieorang baik sangat ek?. macam pelik la plak. ahh.. peduli. aku masuk. ada 3 interviewer. sengih. aku masuk dan duduk.

10 minit kemudian..

aku keluar. sengih-sengih. sebab aku jawap soklan macam bangang. tapi kalu orang tak tau, mesti dia ingat aku jawap dengan cemerlang nye. hmm. pasrah je la. aku betul-betul harap aku dapat kerja tu.

doakan aku ek?.

2 comments:

Unknown said...

ooo lu mau persetankan pekerja2 IIMU ye? Takpe takpe

padan muka kamu kene ngorat? kuikuikui

p.s. I hope u get the job too *fingers crossed*

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

alamak. terkantoi kutuk orang iimu. wahaha. but deep down in my heart, i still love u guys. hehe.