16.2.09

Nana nene nini nono nunu

memang tepat sekali sangkaan aku. 14 feb, nana lari pi dating dengan asrul. chaitt. nasib baik la aku ada lagi dua backup. tapi bila nana balik kolej malam tu. dia terus contact aku. cakap nak tido bilik. aku takda hal. besh gak. aku busan duduk bilik sorang-sorang. dia sampai je, aku bawak dia pi makan kat cafe hafsa sebab cafe aku tutup. siot je. tukang masak pi sambut valentine la tu. order. aku blanje nana sebab aku adalah host yang baik hati (perasan). tapau. makan kat bilik sambil borak-borak. nana ajak aku keluar 15 feb. kira sesi dating dengan aku la plak. hmm. nana yang kasanova rupanya.

15 feb. aku bangun tido awal. 11.15am. kira awal la dalam kamus idup aku. tak pernah-pernah aku bangun time tu. selalunya, matahari dah nak ilang, baru aku terjaga. nampak sangat aku excited nak keluar. mandi. siap. jumpa nana kat bustop. naik bus. naik putra. pi klcc. jalan pi pavilion. sampai-sampai, terus pi makan kat carl's jr. nikmat gile. sebelum makan. aku sempat peluk. tepuk-tepuk burger tu dulu. mesti burger tu cuak. macam ada ritual je sebelum dia kena mamam sama aku. lepas makan, kami ronda pavilion. dari hujung ke hujung. semua tempat la cover. kesian kaki aku penat.

dah puas jalan kat pavilion. kami berhijrah ke klcc balik. pi tempat favourite aku, galeri petronas. aku tak paham langsung pameran 'Go block' tu tapi aku wat-wat paham je la. masa aku tengah sms epah, tiba-tiba pak guard datang tegur.

pak guard : dik.. kat sini tak boleh ambik gambar. jadi, jangan ambik tau.
aku : erkk. tapi saya tengah sms kawan je neh.
pak guard : saya tau (gelak)

eee.. benci tol la. dah tau aku sms, wat pe nak tegur lagi. bongok. tapi aku sengih je la. tapi sebab pak guard tu la, aku lupa semua benda yang aku nak type. tak pasal-pasal otak aku kena kerja dua kali. pikir ayat balik. type. anta. tiba-tiba, nana dahaga. kami turun beli air kat cold storage. nampak ribena. ada tulis sparkling kat situ. aku tanya nana;

aku : sparkling tu ada gas la kan?.
laki mana ntah : haah. sparkling tu ada gas. (tibe-tibe je)
aku : kan?. (dengan muka blur)

pastu laki tu blah. aku dengan nana terdiam. tak paham. aku tanya nana. tapi dia plak rajin jawap. nasib baik dia macam ala-ala remaja. kalu dia budak. aku mesti wajib cakap " ei, jangan sampuk cakap orang tua" tapi niat aku terbantut bila tengok dia tinggi dari aku dan muka langsung tak senyum. gile pelik orang zaman sekarang.

kami pulang dalam 6.45pm. sampai kolej dalam 7.30pm. aku happy sebab aku dapat makan semua benda yang aku mengidam except karipap ikea. tsk. sapa-sapa nak tolong belikan aku karipap ikea?.

Muka nana bahgia kuar dengan aku. haha

No comments: