12.2.09

Separa celik IT

Tengah besh lena dibuai mimpi. tiba-tiba handphone menjerit-jerit minta dimanjakan. aiseh. kacau je mimpi indah aku. angkat. orang dari iimu telefon.

dia: sarah yek?. em.. boleh tak datang iimu 10 pagi nanti. nak kena wat IT test la
aku: huh?. boleh2. im free the whole day

aku pun bangun sebab berdebar yang melampau. apa dia nak test plak neh?. kan aku dah cakap aku reti guna adobe dan movie maker. tu je la yang aku reti pun. harap-harap, dia tanya yang aku terror je. mandi. siap-siap. pegi iimu. masuk iimu. tegur semua orang. duduk. kena panggil pergi dekat satu computer neh. tengok soalan;

a - buat background untuk 'secularism in islam' menggunakan powerpoint.
b - tuka format doc. ke pdf.
c - tuka format pp. ke jpeg.
d - hantar email dan memo rasmi kepada participants
e - wat blank database dan type info ke excel.

what d fuck?. macam siot la weyh. aku reti guna adobe je weh. kenapa mereka perlakukan aku sebegini rupa?. kacau mood aku di pagi hari jek. aku tarik napas. mula jawap soklan.

sejam kemudian. buruk gile background aku. babi. aku berdiri. nampak aing. sekarang turn dia plak exam. chaiyok aing!. hm. aku harap aku dapat kerja tuh. aku perlukan duit untuk memenuhi nafsu serakah aku terhadap makanan yang sedap-sedap. yum.

2 comments:

ainguzzle said...

aku pon haram tak reti excel. gilos n pathos

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

aku benci tol la.. d prob is.. i wanted d job so badly. tu je. if not, aku x kesah pon. pathos2. jom makan karipap ikea. hehe