3.2.09

Tragedi Febuari

aku suka gile dr. normala. lecturer aku. dia ajar linguistic application in literature. masa mula-mula aku berkenalan dengan dia. tak sangka, dia memang kejam. hobi dia, kasi student 0% dalam hampir semua quiz dan menyebut perkataan 'rubbish' dekat presenter tapi ntah. aku tetap suka dia. macam orang kena calit minyak dagu. walau apa pun markah dia kasi dekat aku. aku tetap suka dia. masa tu zaman degree la. sekarang aku amek master, aku jumpa dia balik. memang excited gak la. kalah orang jumpa harta karun. ok. aku tipu. tapi macam tu la perasaan aku. seronok. dalam kelas cuma ada 10 orang je sebab ramai takut nak amek dengan dia. bagus la. aku tak suka sesak sangat. nanti aku sesak napas.

ok. hampir sebulan aku dalam kelas dia. aku ceria je. aku rasa dia lawak. aku senyum je setiap kali dalam kelas dia. tapi, tanggal 1 febuari 2009 adalah hari terakhir aku senyum dalam kelas dia. dia kasi bonus kuiz. semua orang suka la. bonus tu. aku pun studi la. 5 bab. 150 mukasurat. 2 malam aku tido tak cukup.

baca. baca. baca.

sabtu, 010209, 10.30am. aku pegi ke kelas dengan cuak nye. masuk kelas. duduk. dapat kertas. lapan soklan je. tapi susah tahap dewa. arghhh. aku takle jawap hampir semua. semua yang aku hafal tak masuk. yang aku tak paham, semua masuk. tak guna. tsk. aku baca soklan. aku cuba jawap. lantak, salah ke tak. tibai je la. ni hanya bonus quiz tapi kalu dapat 0%, sama je dengan tak amek kuiz kan?. adoyai.

12.30pm, aku keluar dari kelas. orang kedua terakhir yang keluar. kemudian yang terakhir keluar. nama dia kawthar, orang algeria. muka dia masa tu, aiseh. hanya tuhan dan aku je yang tau. aku tau sebab aku yang tengok. macam orang baru mati laki. luluh jantung aku tengok. kalu dia yang baca buku tebal morphology bley camtu. apatah lagi aku yang jeling dekat buku morphology pun tak rela. aku makin tertekan. aku amek fon. dail.

ain kat bustop. nak keluar. ain adalah kaunselor separuh masa aku. kalu aku tertekan, dia yang tolong menenangkan aku. sembang sat. ok la. aku rasa elok sikit. dari lapar, ilang lapar. aku pun terus balik bilik. sepanjang perjalanan, aku terbayang saat gembira aku di kelas dr. normala. seronok. tapi sayang,

dr. normala, kau telah menghancurkan harapan aku. tsk.

3 comments:

ainguzzle said...

pathos became no more pathos. u got 7. i got 1. so the real "pathos"er here is me. uwaa

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

isk. jangan la camtu aing. aku pun terkejut aku dapat 7. camne la yang aku hentam semua betul. rezki aku. nanti kita study group ek?.

ainguzzle said...

haha. study group nye kite. still could not answer soem questions. wah, i hope i'l get more than half. huhu. amiin.